Ladestandere til boligforeninger

Vi skræddersyer den rette løsning til jeres boligforeninger. Se referencerne nedenfor, de forskelligartet løsninger på ladeinfrastruktur vi imødekommer.

Referencer Boligforeninger

Boligforening på Amager

Boligforening med stor p-kælder med plads til 80, hvor hver beboer ejer deres egen parkeringsplads. Installationen er udarbejdet således at foreningen har dynamisk lastbalancering mellem ladeboksene

Ved hjælp af lukket portal kan hver enkel beboer bestille ladeboks når behovet opstår til fordelagtig pris, som er aftalt med foreningen. Beboerne oplader til kostpris ved hjælp af aktivering i Power Fuel app, eller deres personlige ladebrik.

SoMe sommerhus (16)
Design uden navn (51)

Forening i Aalborg

Boligforening med 38 parkeringspladser hvoraf 23 er placeret i carporte og 15 parkeringspladser i det fri. For at imødekomme de forskelligartet parkeringsmuligheder, skulle nogle beboere have opsat ladebokse på piedestaler og andre på væg i carporten. 

Installationen er fordelt på 2x2x63 ampere.

Ved hjælp af lukket portal kan hver enkel beboer bestille ladeboks når behovet opstår til fordelagtig pris, som er aftalt med foreningen. Beboerne oplader til kostpris ved hjælp af aktivering i Power Fuel app, eller deres personlige ladebrik.

Senior fællesskab i Værløse

En forening som senior fællesskab med egne parkering pladser fordelt i carporte og 2 områder i terræn. 

Løsningen var at der er tildelt 63 ampere som fordeler strømmen statisk til ladeboksene. 

Ved hjælp af lukket portal kan hver enkel beboer bestille ladeboks når behovet opstår til fordelagtig pris, som er aftalt med foreningen. Beboerne oplader til kostpris ved hjælp af aktivering i Power Fuel app, eller deres personlige ladebrik.

Bliv kontaktet og hør om jeres muligheder

SoMe (24)

Almen boligforening i Brønshøj

Boligforeningen har fået støbt og monteret tre piedestaler hvoraf der er sat to ladebokse op. På den måde har boligforeningen fremtidssikret ladenfrastrukturen så der kan monteres yderligere 4 ladebokse når efterspørgslen øges.

Piedestalerne og ladeboksene er monteret på foreningens fælles parkeringsplads og beboerne lader op til kostpris via Power Fuels app eller deres ladebrik.

Boligforening i København

Foreningen har installeret fire Zaptec Pro ladebokse på piedestaler, som nu er også tilgængelige for offentligheden. Installation, montering og brug af ladeboksene er udført i overensstemmelse med Københavns Kommunes retningslinjer. 

Beboerne har mulighed for at oplade til en reduceret pris, blot kostpris + 1 kr., mens andre brugere kan oplade til kostpris + 2 kr. 

Det er enkelt at starte opladningen enten gennem Power Fuel appen eller ved brug af Power Fuelladebrikken.

SoMe

Bliv kontaktet og hør om jeres muligheder

Produkteksempler

Ladeboksene nedenfor er eksempler på, hvad jeres boligforening kan beslutte jer for at have hængene.

Easee 11-22 kW

Alle Easee-produkter har en dokumenteret sikkerhedsstatistik og er omhyggeligt testet og godkendt af akkrediterede tredjepartsorganer. Ladeboksen har teknologisk avancerede sikkerhedsfunktioner, som er designet til at skabe en endnu sikkere og mere effektiv opladning af din elbil.

Zaptec Pro 22 kW

Ladeboksen byder på kvalitet og et robust design, som går godt i spænd med større parkeringspladser, nybyggeri og virksomheder  med omtanke for kompliceret lastbalancering.
Strømmen deles dynamisk på tværs af af alle ladestationer og balanceres mellem enkelt- og trefaset opladning.

Zaptec Go 22 kW

Med Zaptec Go har producenten kombineret traditionelt skandinavisk design med banebrydende norsk teknologi og skabt en af verdens mindste og smarteste ladestandere med maksimal effekt op til 22 kW. Zaptec Go er på størrelse med en tablet og har et minimalistisk design, der passer ind i omgivelserne.

Ofte stillede
spørgsmål

Foreningen kan etablere ladebokse på alle p-pladser. Vi anbefaler at der er minimum 6 ampere til rådighed til hver plads. Jo mere strøm der er til rådighed, des hurtigere vil bilerne oplade. Vores avanceret lastfordelingssystem vil sikre at den strøm der er til rådighed fordeles ligeligt mellem pladserne. Dette gælder både for anlæg med to pladser eller 160 pladser.

Vores installatørpartner kan analysere foreningens forbrug. Vi anbefaler at analysen foretages over to uger uden for ferie og helligdagsperioder, da dette giver det mest retvisende resultat. På den måde kan vi vejlede foreningen i hvorvidt der er ampere nok eller om foreningen anbefales at tilkøbe flere ampere. 

Foreningen kan vælge at benytte bygningens overskydende strøm eller tilkøbe nye ampere til ladeinfrastrukturen. Det er kun muligt at benytte de overskydende ampere fra fælles – og erhvervsinstallationerne. 

Foreningen skal tage stilling til om ladeboksene kun benyttes af en enkelt bruger for hver p-plads, eller om ladeboksene skal stå på fællesområde tilgængelig for alle. Ved mere end tre ladebokse, er det vigtigt at foreningen vælger ladebokse, med avanceret lastfordelingssystem. Power Fuel benytter flere anerkendte fabrikanter, der opfylder disse krav, herunder ABB, Schneider og Zaptec. 

Foreningen kan selv bestemme, hvorvidt de vil betale elregningen eller om Power Fuel skal varetage al administration. I så fald vil elregningen betales af Power Fuel og refusionen vil tilfalde beboeeren og indgå i opladningsprisen.

Power Fuel varetager den fulde drift af foreningens ladebokse i hele samarbejdsperioden.
Vedligehold varetages af ejeren af ladeboksene.

Garantien opdeles i to dele:

  1. Garantien på ladeboksen er to år i henhold til købeloven. Nogle producenter tilbyder fem års garanti. Garantien tilfalder ejeren af ladeboksen.
  2. Ladeinfrastrukturen og den grundlæggende installation til ladeboksene udføres i henhold til AB18 af autoriseret elinstallatører. 

Foreningen skal beslutte, hvorvidt hver enkel beboer skal have sin egen ladeboks på sin egen p-plads. Eller om der skal være færre ladebokse tilgængelige for alle beboere. 

Det er muligt for gæster at lade på foreningens ladebokse, da opladningen foretages via Power Fuels app og afregnes efter endt opladning. Det er op til foreningen eller den enkelte beboer om hvorvidt de ønsker at synliggøre muligheden for dette.

Hen mod 2030 vil belægning af elbiler være op mod 50% dette er politisk bestemt og Power Fuels målsætning imod den grønne omstilling. Power Fuel anbefaler at ladeinfrastrukturen i foreningen projekteres således at installationerne kan belastes med seks ampere per tilgængelig p-plads. 

Bæredygtig
mobilitet

Power Fuel arbejder aktivt med verdensmål 15 og 17.
Vi støtter Den Danske Naturfond med 100 m2 om måneden. 

For hver købte ladestander støtter og bevarer du 1 m2 natur.

Kontakt os

Udfyld formularen og så vender vi tilbage til dig. 






    Ved køb af ladeboks har du 2 muligheder.

    1. Ja tak, jeg ønsker service og refusion.

    Ved valg af service kan du føle dig tryk i dit køb, hvis nu uheldet er ude. Vi er altid tilgængelig for dig, og sikrer at din ladeboks fungerer.

    Med Power Fuels refusionsaftale får du 95 øre i refusion pr. opladt kWh. Uden særligt krav om at tegne en elaftale og uden binding.

    Kort fortalt, her er hvorfor du skal vælge el- og refusionsaftale

    Refusion er en tilbagebetaling af et beløb på 95 øre pr. kWh, som du bruger til opladning af din elbil. 

    Hvis du bruger 300 kWh på at lade din elbil, så sikrer vi at du får din refusion der svarer til 285 kr. inkl. moms. 

    Dette tiltag er lavet af staten, men du skal aktivt søge om refusion for at få det ud fra dit forbrug – Det kan være en masse bekymringer, rettelser og spild af din tid at håndtere og dobbelttjekke. 

    Alt det kan vi håndtere for dig automatisk, så du er sikret at din refusion gennem vores refusionsaftale.

    2. Nej tak, jeg ønsker ikke en el- og refusionsaftale.

    Du får tilsendt ladeboksen direkte til dig, uden ekstra aftale.

    Hvis du har bestilt ladeboks med installation:

    1. Vi kontakter dig for at aftale tidspunkt for installationen. 
    2. Vores koordinator screener for opsætning af ladeboks.
    3. Vi ankommer på aftalt tidspunkt og installere ladeboksen.
    4. Vi kører først når det virker.
     

    Hvad er en standard installation?

    Du vil blive kontaktet af vores elektriker indenfor 48 timer i hverdagene i tidsrummet kl. 8.00-15.00

    Power Fuels ladeløsning til private, sikrer en godkendt installation af dygtige elektrikere.

    I vores standard installation klargøres din installation til 11kW,  det vil sige, vi installerer 5G 4mm kabel.

    Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning.

    Vores elektrikere installerer en 20 ampere sikring, da en typisk husinstallation er forsikret med 25 ampere i vejen fra Netselskabet. Opgradering af sikringen til 32 ampere (22kW), er en ekstra ydelse vores installatørpartner vil opkræve.

    Vores standard installation indeholder:

    • Kørsel til adressen (tillæg ved ikke bro-faste øer).
    • Oplægning af 10 meter 5G4mm kabel.
    • Installation af sikring i din eksisterer eltavle.
    • Opsætning og montering af din ladeboks.
    • Konfigurering og test af din ladeboks.
    • Gennemgang af hvordan din ladeboks virker med Power Fuel App.

    Evt. gravearbejde skal foretages inden installation af din ladeboks. Kabelrenden skal være 40 cm. dyb og 25 cm. bred. Vores installationspartner skal oplyses herom, inden de ankommer til adressen og minimum 2 dage før.

    Er der ikke tilstrækkelig 4G i dit område, skal din husstand stille wifi til rådighed. Hvis grænseværdien overstiger -75 dBm anbefaler vi konfigurering til wifi. Såfremt signalet ikke er tilstrækkeligt, vil vores montører tilbyde køb af en wifi-extender til montering i din 230V stikkontakt.

    Læs også den fulde beskrivelse her:

    https://powerfuel.dk/hvad-er-en-standardinstallation/

     

    Udskiftning af eksisterende ladeboks

    Har du installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, skal du blot bestille en udskiftning, som indebærer følgende:

    • Autoriseret etableret installation af eksisterende boks.
    • Demontering af eksisterende boks.
    • Der skal være et foransiddende RCCB (kombirelæ enten 16A eller 20A).
    • Montering, tilslutning, konfiguration og test af den nye ladeboks.
    • Gennemgang af ladeboksen og Power Fuel app.

    Hvad indeholder en el- og refusionsaftale?

    Hej, beklager at siden ser lidt speciel ud – Vi arbejder på det

    08/04-2024

    Kontakt os

    Udfyld formularen og så vender vi tilbage til dig.