Pressemeddelelser

Læs vores pressemeddelelser på siden. 

ARTIKEL I POLITIKEN

D. 24. december 2021 bragte Politiken en artikel med fokus på projektet book en ladestander. Vi har som de første i Danmark udviklet en bookingfunktion så brugerne kan reservere dedikeret ladetid.

 

NYT SAMARBEJDE

TV2 Lorry bragte d. 10. oktober 2021 et indslag om projektet vi i samarbejde med Gate21, Region Hovedstaden og Schneider er en del af.

PROJEKT "BOOK EN LADESTANDER"

Projektet ’Book en Ladestander’ nærmer sin afslutning, der evalueres og reflekteres over indsamlet data.

 
 

BOOK LADESTANDER I ALBERTSLUND

I samarbejde med Gate21, Schneider og Region Hovedstaden er det nu også muligt at booke sin ladestander på forhånd i Albertslund.

BOOK EN LADESTANDER

​Det skal være nemmere at køre elbil, derfor har POWER FUEL igangsat et projekt i samarbejde med Gate21 og Region Hovedstaden, hvor det er muligt at booke sin ladestander på forhånd.​

 
 

NATURBEVIS

​POWER FUEL støtter Den Danske Naturfond med hvad der svarer til 100m2 hver måned. Vores støtte går til at købe, genoprette og beskytte naturområder i Danmark. Naturfonden arbejder med biodiversitet, klimaet, vandmiljøet og naturen, så de kommende generationer sikres adgang til storslået naturoplevelser.

CSR: DET NYE ALDI MED SOLCELLER OG ELBILSLADERE

ALDI er for alvor gået i gang med den grønne omstilling, da de annoncerer at de vil understøtte elbiler, ved at implementerer ladestandere ved deres butikker.

 
 

NY AFTALE FRA ELBILBRANCHEN SIKRER BEDRE LADENETVÆRK TIL DANSKERNE

Danske elbilister får nu markant lettere ved at lade elbilen op i det offentlige rum. Det er resultatet af en ny brancheaftale mellem alle store aktører, der opstiller ladestandere i det offentlige rum.

OPLAD DIN ELBIL MED INTELLIGENT STRØM ADMINISTRERET AF POWER FUEL

POWER FUELS innovative anvendelse af strøm, tilbyder elbilister en helt ny måde at oplade sin elbil på. POWER FUELs app er lanceret og tilbyder at forbrugeren blot betaler for den strøm de anvender.

 
 

ARTIKEL I POLITIKEN

D. 25. december 2020 bragte Politiken en artikel med fokus på brugen af intelligent strøm. Med fokus på gennemsigtighed og brugervenlighed, tilbyder POWER FUEL fleksible løsninger til nuværende og fremtidige elbilister.​

Refusionsaftale hos Power Fuel

Med Power Fuels ladeløsning, kan du tidsbestemme din opladning og sikre at du oplader når strømmen er billigst.

Når du oplader bilen derhjemme betaler du via din elregning, så altså strømprisen på det givne tidspunkt.

Med Power Fuels refusionsaftale får du 87 øre i refusion pr. opladt kWh. Uden særligt krav om at tegne elaftale og uden binding.   

Når du har bestilt ladeboks med installation:

  1. Vi kontakter dig for at aftale tidspunkt for installationen. 
  2. Vores koordinator screener for opsætning af ladeboks.
  3. Vi ankommer på aftalt tidspunkt og installere ladeboksen.
  4. Vi kører først når det virker.

Hvad er en standard installation?

Du vil blive kontaktet af vores elektriker indenfor 48 timer i hverdagene i tidsrummet kl. 8.00-15.00

Power Fuels ladeløsning til private, sikrer en godkendt installation af dygtige elektrikere.

I vores standard installation klargøres din installation til 11kW,  det vil sige, vi installerer 5G4mm kabel.

Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning.

Vores elektrikere installerer en 16 ampere sikring, da en typisk husinstallation er forsikret med 25 ampere i vejen fra Netselskabet. Opgradering af sikringen til 32 ampere (22kW), er en ekstra ydelse vores installatørpartner vil opkræve.

Vores standard installation indeholder:

  • Kørsel til adressen (tillæg ved ikke bro-faste øer).
  • Oplægning af 10 meter 5G4mm kabel.
  • Installation af sikring i din eksisterer eltavle.
  • Opsætning og montering af din ladeboks.
  • Konfigurering og test af din ladeboks.
  • Gennemgang af hvordan din ladeboks virker med Power Fuel App.

Evt. gravearbejde skal foretages inden installation af din ladeboks. Kabelrenden skal være 40 cm. dyb og 25 cm. bred. Vores installationspartner skal oplyses herom, inden de ankommer til adressen og minimum 2 dage før.

Er der ikke tilstrækkelig 4G i dit område, skal din husstand stille wifi til rådighed. Hvis grænseværdien overstiger -75 dBm anbefaler vi konfigurering til wifi. Såfremt signalet ikke er tilstrækkeligt, vil vores montører tilbyde køb af en wifi-extender til montering i din 230V stikkontakt.

Læs også den fulde beskrivelse her:

https://powerfuel.dk/hvad-er-en-standardinstallation/

 

Udskiftning af eksisterende ladeboks

Har du installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, skal du blot bestille en udskiftning, som indebærer følgende:

  • Autoriseret etableret installation af eksisterende boks.
  • Demontering af eksisterende boks.
  • Der skal være et foransiddende RCCB (kombirelæ enten 16A eller 20A).
  • Montering, tilslutning, konfiguration og test af den nye ladeboks.
  • Gennemgang af ladeboksen og Power Fuel app.

 

Få 500 kr. rabat, hvis du tegner en refusions- og elaftale hos Velkommen

Når du klikker boksen med rabatten af, vil dine oplysninger blive sendt til Velkommen og blive brugt til at oprette aftalen.

Ved at oprette en refusions- og elaftale hos Velkommen, vil du få en grøn elaftale og modtage din refusion gennem din elregning.

Velkommen tilbyder en refusions- og elaftale med variabel pris uden skjulte gebyrer. Prisen pr. kWh er indkøbsprisen på den nordiske elbørs, samt et tillæg på 0,1875 kr./kWh. Det koster kun 49 kr./mdr og oprettelse er selvfølgelig gratis.

Du vil umiddelbart efter dit køb her på siden modtage din ordrebekræftelse fra Velkommen. Ved køb acceterer du Velkommens forretningsbetingelser, som du finder her: https://www.Velkommen.dk/el/forretningsbetingelser/