Ladeløsning boligforeninger | Stigende efterspørgsel på ladebokse hos boligforeninger | Power Fuel |

Hvad skal boligforeningen være opmærksom på ved etablering af ladebokse og administration heraf?

I takt med den accelererende overgang til elektriske køretøjer står boligforeninger overfor nye udfordringer og efterspørgsel hos beboerne.

Nye behov hos boligforeningernes beboere

Den nødvendige infrastruktur for at oplade elbiler kræver særlig opmærksomhed fra boligforeninger, da det er et voksende krav fra beboerne, der anskaffer sig elbil.

Mange beboere ønsker at skifte til elbiler for at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Derfor er det afgørende, at boligforeninger faciliterer og støtter denne overgang til elbiler. Power Fuel tilbyder rådgivning, installation og administration af skræddersyede ladeløsninger til boligforeninger og vi oplever en stigende efterspørgsel efter sådanne løsninger.

”Hver boligforening er unik og sammensat på deres helt egen måde. Nogle beboere har deres egen parkeringsplads, mens andre har fælles parkeringspladser. Vi har endnu ikke udført to ens installationer, da de tilpasses specifikt til den pågældende boligforening. Ikke desto mindre er oplevelsen for elbilisten hos boligforeningen den samme overalt: de lader til kostpris, nemt og bekvemt via vores app eller ladebrik”, udtaler Jacob Axeltoft, CEO hos Power Fuel.

Fordele ved ladebokse og ladestandere i boligforeninger

Boligforeninger, der investerer i ladestandere, bliver mere attraktive for potentielle købere eller lejere, der har eller skal have elbil. Det kan også være afgørende for eksisterende beboere, der overvejer at skifte til elbiler i fremtiden.

Tilføjelsen af ladestandere kan øge ejendommens værdi. Dette skyldes ikke kun den stigende efterspørgsel, men også den generelle tendens til at betragte boliger med lademuligheder, som moderne og bæredygtige.

Behovet for ladestandere i boligforeninger er ikke kun en reaktion på stigende popularitet af elbiler, men også en investering i fremtidens bæredygtige boligområder. Boligforeninger, der proaktivt adresserer dette behov, positionerer sig ikke kun som moderne og miljøbevidste, men skaber også et attraktiv og fremtidssikret boligmiljø for deres beboere.

Se forskellige eksempler på hvad andre boligforeninger har gjort her.

Værd at overveje når boligforeninger skal etablere ladebokse

Ved køb af ladeboks har du 2 muligheder.

1. Ja tak, jeg ønsker service og refusion.

Ved valg af service kan du føle dig tryk i dit køb, hvis nu uheldet er ude. Vi er altid tilgængelig for dig, og sikrer at din ladeboks fungerer.

Med Power Fuels refusionsaftale får du 95 øre i refusion pr. opladt kWh. Uden særligt krav om at tegne en elaftale og uden binding.

Kort fortalt, her er hvorfor du skal vælge service- og refusionsaftale

Refusion er en tilbagebetaling af et beløb på 95 øre pr. kWh, som du bruger til opladning af din elbil.

Hvis du bruger 300 kWh på at lade din elbil, så sikrer vi at du får din refusion der svarer til 285 kr. inkl. moms.

Dette tiltag er lavet af staten, men du skal aktivt søge om refusion for at få det ud fra dit forbrug – Det kan være en masse bekymringer, rettelser og spild af din tid at håndtere og dobbelttjekke.

Alt det kan vi håndtere for dig automatisk, så du er sikret at din refusion gennem vores refusionsaftale.

2. Nej tak, jeg ønsker ikke en service- og refusionsaftale.

Du får tilsendt ladeboksen direkte til dig, uden ekstra aftale.

Hvis du har bestilt ladeboks med installation:

Vi kontakter dig for at aftale tidspunkt for installationen.

Vores koordinator screener for opsætning af ladeboks.

Vi ankommer på aftalt tidspunkt og installere ladeboksen.

Vi kører først når det virker.

Hvad er en standard installation?

Du vil blive kontaktet af vores installationsteam indenfor 2 arbejdsdage i hverdagene i tidsrummet kl. 8.00-15.00

Power Fuels ladeløsning til private, sikrer en godkendt installation af dygtige elektrikere.

I vores standard installation klargøres din installation til 11kW,  det vil sige, vi installerer 5G 4mm kabel.

Din nuværende installation skal overholde gældende lovgivning.

Vores elektrikere installerer en 20 ampere sikring, da en typisk husinstallation er forsikret med 25 ampere i vejen fra Netselskabet. Opgradering af sikringen til 32 ampere (22kW), er en ekstra ydelse vores installatørpartner vil opkræve.

Vores standard installation indeholder:

  • Kørsel til adressen (tillæg ved ikke bro-faste øer).
  • Oplægning af 10 meter 5G4mm kabel
    (Kablet mellem din eltavle og ladestanderen)
  • Installation af sikring i din eksisterer eltavle.
  • Opsætning og montering af din ladeboks.
  • Konfigurering og test af din ladeboks.
  • Gennemgang af hvordan din ladeboks virker med Power Fuel App.

Evt. gravearbejde skal foretages inden installation af din ladeboks. Kabelrenden skal være 40 cm. dyb og 25 cm. bred. Vores installationspartner skal oplyses herom, inden de ankommer til adressen og minimum 2 dage før.

Er der ikke tilstrækkelig 4G i dit område, skal din husstand stille wifi til rådighed. Hvis grænseværdien overstiger -75 dBm anbefaler vi konfigurering til wifi. Såfremt signalet ikke er tilstrækkeligt, vil vores montører tilbyde køb af en wifi-extender til montering i din 230V stikkontakt.

Læs også den fulde beskrivelse her:

https://powerfuel.dk/hvad-er-en-standardinstallation/

Udskiftning af eksisterende ladeboks

Har du installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, skal du blot bestille en udskiftning, som indebærer følgende:

  • Autoriseret etableret installation af eksisterende boks.
  • Demontering af eksisterende boks.
  • Der skal være et foransiddende RCCB (kombirelæ enten 16A eller 20A).
  • Montering, tilslutning, konfiguration og test af den nye ladeboks.
  • Gennemgang af ladeboksen og Power Fuel app.

Hvad indeholder en el- og refusionsaftale?

Hej, beklager at siden ser lidt speciel ud – Vi arbejder på det

08/04-2024

Kontakt os

Udfyld formularen og så vender vi tilbage til dig.